söndag 2 april 2017

Trädgårdslandet

Det blev ingen omskolning av växter nu i helgen. Men... trädgårdslandet är på G!!  Tjoho!

Vilket jobb! Först fick jag flytta de tre röda vinbärsbuskarna som stod mitt i det blivande trädgårdslandet. 


De får nu bo vid poolen istället

Jag hoppas de kommer trivas bättre där än på sin förra plats, för där var de rätt missnöjda och fick aldrig några vinbär att tala om. 
Jag hann även med att flytta äppelträdet (som en gång i tiden var ett frö som jag stoppade i en kruka med jord) från hörnet av växthuset, det kom alldeles för nära när vi satte upp växthuset och var riktigt ivägen, 

till gräsmattan framför huset

Sen fick maken köra igång jordfräsen och försöka få till ett någorlunda lagom sluttande land. Själv hjälpte jag till med att plocka upp sten som kom upp till ytan och ösa jorden uppifrån och ner, så jorden under blev tillgänglig för jordfräsen. Det gick åt mycket svett, ork och tid, men nu är det nästan klart

Bara lite småfix med kanter och påfyllning av näring i form av gödsel kvar, sen kan jag börja så och plantera... när jorden är tillräckligt varm vill säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar