tisdag 4 april 2017

Omskolning

Idag tog jag äntligen tag i mig själv och planterade om de plantor som behövde komma i ny jord. Egentligen hade jag ingen lust alls, utan ville bara sitta och planera för och läsa på om vårt nästa projekt (som än så länge är hemligt), men växterna liksom ropade till mitt dåliga samvete så fort jag gick förbi dem. Så det var bara att sätta igång. 
Så nu har alla chiliplantor, senapssalladsplantor,  majsen, svampgurkan, den röda basilikan och citronbasilikan fått varsin ny odlingskruka och ny jord. 



Basilikan var nog egentligen i minsta laget, men ser nu pigg och glad ut, liksom de chiliplantor och svampgurkan som först slokade rejält. 
Det börjar bli rätt fullt i min odlings- och växthörna vid våra stora vardagsrumsfönster nu. 


Tror vi alla längtar till maj då vi kan flytta ut det mesta. 

Idag var ljuset bättre för att fotografera gångstigen:

Den är fortfarande inte helt klar för jag orkade inte leta upp kantstenar till de sista decimetrarna idag heller. Men så gott som i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar