torsdag 6 april 2017

Seglivade syrénsticklingar

När vi skulle grävde igen dammen hittade jag syrénsticklingar från förra sommaren. Jag var och grävde upp dem hos mina svärföräldrar och la dem sen tillfälligt med rötterna i dammen i väntan på att jag skulle hitta en bra plats för en syrénhäck. Och sen glömde jag bort dem, tills nu. Döm av min förvåning när jag upptäckte att de låg kvar och nu hade stora knoppar. Det var bara att hitta en bra plats (vid staketet bakom det stora, aningen fula, grå husvagnstältet, och plantera dem
Syns dåligt på bilden, men man ser iaf jordplättarna där jag satt dem

Det är vita syréner och jag satte dem med rätt stort mellanrum så jag kan hämta lite av de lila vi har på baksidan och plantera mellan. Förhoppningsvis kommer det så småningom bli en stor häck som döljer tältet lite (och samtidigt hindra insyn) och som blommar fint i vitt och lila om våren. 

Idag fick jag även flyttat jordgubbsplantorna (de vanliga röda) från den tillfälliga förvaringen

till trädgårdslandet

Nu är det bara resten kvar (potatis, sparris, vita jordgubbar, sallad, spenat, lök, selleri, pumpa, majs etc) 
Jag lider inte brist på sysselsättning iaf, tur jag tycker det är kul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar