måndag 3 april 2017

Grusad gångstig

När vi blev klara med trädgårdslandet insåg vi att vi inte längre hade någonstans att gå när vi skulle till växthuset, om man inte ville gå runt hela alltet och ta "bakvägen". Så jag bestämde mig för att göra en gångstig av stenarna vi fått upp när vi grävde landet och grus från vår gång in till huset (där vi har grus så det räcker och blir över just nu).
Det var alltså bara att fortsätta med grävandet

Sen la jag i en duk så det förhoppningsvis inte ska växa upp massa ogräs

Och sen var det bara att börja bära och slita med stenar och grus


Jag vet inte hur många hinkar grus jag lyft och burit nu, men mååånga har det blivit. För att inte tala om stora, medelstora och små stenar. Skapligt styrkepass som känns i kroppen. 
Och nu är det nästan klart, bara allra sista biten kvar. Bild kommer imorgon, eftersom ljuset var helt fel ikväll när jag skulle fota så att gångstigen såg jättekonstig ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar