fredag 14 april 2017

"Lite" bakslag

Det blir väldigt sällan som man tänkt sig, och den här påskhelgen är inget undantag. Jag hade jag tänkt mig massa trädgårdsdagar, men vädret tänkte sig det här


Så det fick bli en riktig långfredag med soffhäng, film och gottis istället, och så håller vi tummarna att snön ger med sig innan påskhelgen och min ledighet är slut. Jag har ju hur mycket som helst att göra där ute, och snö låg inte med i beräkningarna (även om jag vet att det mycket väl kan snöa i april) 

Upptäckte dock ett litet ljus i trädgårdsmörkret igår

Första honungsmelonsplantan har tittat upp. Köpte honungsmelon för någon vecka sedan och kunde inte låta bli att peta ner lite kärnor i såjord, och nu är de alltså på gång. 

PS. Undrar ni vilken film vi tittar på. Bee Movie så klart :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar