fredag 31 mars 2017

Lite paus

Det har varit dåligt med trädgårdsfix och odling de senaste dagarna. Min reumatism och allergi och förkylningar i familjen har satt käppar i hjulet. Sen har vädret inte varit direkt inbjudande heller. 
Jag har fått nöja mig med att läsa om det istället 

Och titta på mina små plantor som växer:
 Sojabönorna har tittat upp ur jorden.


Tomatplantorna och gurkplantorna börjar bli stora och längta ut till jorden i växthuset. Men än är frostrisken inte över, så de får vänta inne ett tag till.

Solrosorna börjar bli höga och längta ut de också, men trädgårdslandet är inte klart än så de får vänta lite till de också. 



I miniväxthusen vill majsen och de olika chiliplantorna omskolas 


och sockerärt, isört och gurkmelon har tittat upp ur jorden. 
Imorgon hoppas jag att jag har tid och ork att ta fram jorden och omskola lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar