fredag 21 april 2017

På G

Äntligen är snön borta igen! 
Och vi har fått asfalt på garageplanen och gången in till huset. 

Det var alltså därför jag fick gräva upp kantsten istället för att fixa med trädgårdslandet för några veckor sedan. Äntligen ska vi slippa plocka grus från gräsmattan efter snöslungan och vinterns skottning, för att inte tala om ogräsrensningen som blir näst intill obefintlig med asfalt på gången. 
Men nu när snön dessutom smält och graderna gått upp lite, är det trädgårdslandets tur att få uppmärksamheten helt och hållet. Om det inte vore för att min reumatism reagerat på väderväxlingarna och just nu satt sig i mina händer och ena arm förstås. Tur att det inte brukar sitta i så länge. 
Jag har iaf hunnit med att omskola både sockerärt och pumpor, som blivit lite långa och gängliga 



Sockerärten fick dessutom flytta ut i uterummet och står nu på bordet tillsammans med solrosorna och vitlöken i väntan på att få komma ut till sin permanenta plantering. 

Vitlöken satte jag i början av februari och lät dem stå utomhus efter några veckor, för att de skulle få en kylperiod. 
Nu växer de för fullt, så nästa vecka planterar jag dem i trädgårdslandet tänkte jag

Jag har ju redan några höst"sådda" som står i ett hörn och väntar där. 
Förhoppningsvis blir det överlag mycket växtflytt nästa vecka, både till trädgårdslandet och växthuset. Det börjar bli riktigt trångt där uppe bland mina odlingar nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar