onsdag 12 april 2017

Aprilväder

I morse såg det ut såhär utanför fönstret

Ett riktigt aprilväder med andra ord. Inget vidare nu när påsken är på ingång och man har lite ledigt och tid för trädgårdsarbete. 
Vi får se vad jag får gjort ändå, något finns det alltid. 
Jag blev lite orolig för mina växter i växthuset nu när vi gick från försommarvärme till tidig vår. Men jag behövde inte oroa mig, det var riktigt varmt och skönt därinne. Och på persikoträdet har rätt många blommor slagit ut nu, 


så jag tog änden av ett bomullssnöre som repat upp sig och använde som pensel (orkade inte gå in och hämta en riktig) och pollinerade lite. 
Mina plantor inne vid vardagsrumsfönstret växer också för fullt, så j ag vill bara ha jättefint väder nu (och inga minusgrader och snö) så de kan få börja komma ut. 
Idag såg jag att jordmandeln, som tog sån tid på sig att komma upp, har vuxit sig riktigt stor. 

Om några veckor får de flytta ut i växthuset. Ska bli spännande att se vad de ger för skörd. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar