tisdag 2 maj 2017

Fix och trix, odlingar och sånt

Så himla skönt att det fina vädret äntligen kom, och dessutom lagom till en långhelg. Har fått riktigt mycket gjort i både växthus och trädgårdsland. 
Potatisen har äntligen kommit i jorden till exempel

Och jag har sått rädisor, rödbetor, sommarmorötter, vintermorötter, piplök, spenat och dill och planterat ut vitlök, plocksallad och senapsallad som jag förodlad inne. Äntligen ser landet ut som ett riktigt trädgårdsland

Och jordgubbarna har äntligen fått på sig ett fibertäcke så de får det varmt och gott

Jag hann även med att så ringblommor i en av odlingskragarna vi ställt bakom växthuset. Nu väntar den andra pallkragen på jord och röd solhatt som jag tänkte köpa som färdiga plantor eftersom jag aldrig har lyckats med att driva upp dem från frön. 

Mannen har under tiden fixat bevattningssystem till växthuset (mer om det i senare inlägg) och grävt på vår nya damm, så nu är den färdiggrävd (bara resten kvar). En fin liten stenbänk har han fixat också. 

Det är tydligen min uppgift att designa med stenar och växter sen, så det är snart dags att börja planera lite. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar