tisdag 30 maj 2017

Växtkraft

Det växer för fullt nu där ute. 
I landet har potatis, rädisor, rödbetor, morötter, sallad, spenat och dill kommit upp







Tyvärr växer ju ogräset precis lika bra, om inte bättre, så igår blev det ännu en förmiddag av ogräsrensning. 
Jag passade även på att täcka in jordgubbarna med ännu en omgång kirs eftersom de verkar gilla den behandlingen
Men snart får jag nog gå över till halm/gräsklipp eftersom jag såg att en del av kirsen är på väg att utveckla blommor, och man vill ju inte att den ska börja få fäste och växa hej vilt bland grönsakerna. 
I växthuset har de gurkfrön jag pillade ner efter frostattacken grott och börjat växa upp bland de andra gurkplantorna, som klarade sig. 

Och de flesta tomatplantor är fulla med blommor 

Jag kan inte med ord beskriva hur bra denna växtkraft får mig att må. Det liksom smittar av sig till själen och fortsätter växa där. 
Och nu kommer det dessutom lite regn, aldrig förr har jag blivit så glad över det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar