onsdag 24 maj 2017

Kirskål

Idag var jag lite wild and crazy och bäddade in en hel rabatt med kirskålsblad
Jag tänker, som tidigare skrivet, att det borde gå lika bra som gräsklipp. Just den här rabatten har dessutom rätt dålig och torr jord med mycket ogräs, och då borde kirsbladen hjälpa till att kväva ogräset något och samtidigt hålla fukten i och ge näring till jorden. Vi får väl se, jag kanske är helt ute och cyklar. Fast jag hoppas inte jag är det, eftersom jag även bäddade in jordgubbsplantorna med det samma. 
Majsen fick sig ett täcke den med (uppe i vänstra hörnet) 

Sen har jag äntligen fått till den andra odlingskragen bakom växthuset 


och flyttat dit de förodlade libsticka-plantorna. 
Nu måste jag bara in till blomsterhandeln och köpa mig röd solhatt som ska få växa där tillsamans med libstickan som just nu ser rätt ensam och tanig ut. 
Ringblommorna i kragen bredvid har till min glädje börjat komma upp så smått
I höst blir det ringblomsolja, hudsalva och läppcerat för hela slanten. 

Jag flyttade även ut bleksellerin till trädgårdslandet idag.
Tror den blev glad av att komma ur de små odlingskrukorna och ut i friska luften. 

Jag verkligen älskar att gå runt och pyssla och jobba såhär. Hela min kropp och själ mår så mycket bättre, och reumatismvärken dämpas radikalt. Vilken ynnest det är att ha den här möjligheten. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar