onsdag 17 maj 2017

Regn

Man vet att man är odlare och trädgårdsmänniska när man bli så där löjligt glad över att det regnar. Jag kan till och med strosa runt i regnet och njuta av att se hur jorden med mina frön och växter riktigt suger åt sig av regnvattnet. 
Här är hösthallon, som jag trodde hade dött vid förflyttning, på väg upp. 

I landet har bland annat rädisfröna grott och börjat titta upp och är nog tacksam för vattnet från himlen. 

Jag har länge försökt driva upp ramslök eftersom det är något jag längtat efter att ha i min trädgård. Tyvärr har de visat sig vara rätt svåra av sig, eller så har jag helt enkelt inte haft "den rätta knycken". Nu har jag därför köpt två plantor, och har dessutom äntligen kommit på var de ska få växa. Tyvärr blev jag sjuk precis när jag planerat in planteringstid, så de står fortfarande i sina krukor på altanen

Idag har dock febern äntligen gett med sig och det kliar i odlingsfingrarna. Kanske blir det till att ta på sig regnkläder och gå ut och gräva. Den förodlade majsen måste också få komma ut till sin plats i landet. 

Eller så tar jag tag i växthuset och flyttar ut melonplantorna och resterande gurkplantor. 
Mina jordmandlar vill nog också flytta ur sin kruka.
Får se om jag orkar sätta igång att gräva runt i den stenhårda jorden, där de ska få växa, just idag dock. Kanske bäst att inte ta i alltför mycket och vänta tills mannen kan hjälpa till. 
Jag skulle behöva skissa på min dammplanering också, och det känns kanske mer som ett passande jobb just idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar