onsdag 10 maj 2017

Kalla nätter

Mina druvgurkor har inte trivts med de kalla nätterna som varit. Nästan alla har gett upp och till råga på allt så hade en av de få som klarat sig gått av. 

Vi får se om någon tar sig igen, en av dem verkar ha klarat sig än så länge i alla fall, tillsammans med de andra gurkplantorna. Jag har letat fram nya frön och tänker så lite nya plantor för säkerhets skull

Jag fortsätter med mina lyktor och värmeljus så får vi se. 
Tomaterna verkar tack och lov klara sig bra. 

Det kan vara för att de står i mitten av växthuset där jag gissar att värmen håller sig kvar längst. Och lite har jag nog mina uppvärmningsförsök att tacka också. Men nu vill jag ha tillbaka värmen igen, det börjar bli tröttsamt det här. 
Dessutom står vår topplistkupa uppe i skogsgläntan och väntar på bin. 

Det blir svårt att ta hit några i detta kalla väder. Man vill ju gärna att de överlever liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar