måndag 8 maj 2017

Attans väder

Hmm, jag hade nog lite bråttom med att få ut gurkplantorna till växthuset. Det här vädret vi har nu gör det inte lätt för dem, och de ser allt annat än roade ut. Inte har jag hunnit fixa någon frostvakt heller, men jag var nyss ute i växthuset och tände lyktor med värmeljus. Förhoppningsvis hjälper det lite i allafall. 

Min ananasodling har nu växt till fyra stycken i vattenglas. 

De har haft billig ananas i affären så jag har inte kunnat låta bli att köpa. Och nu kan jag bara inte slänga "blasten", den är ju en potentiell ananasplanta. 
Bladen på de som stått ett tag ser lite tråkiga ut, men längst in på plantan kommer det nya fräscha. Idag såg jag att det börjar komma rötter på den som stått längst dessutom. Tänk att man kan bli så barnsligt glad över så lite. 
På köksbänken står även små pelargonsticklingar jag fått tag på lite här och där. 

Förhoppningsvis växer de till sig fort så de kan pryda altanen sen när vädret slutar leka april. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar