lördag 13 maj 2017

Kan inte låta bli

Egentligen är jag sjuk (feber och ont i halsen) men idag kunde jag inte hålla mig inne. När jag tagit en ibumetin och febern gått ner till nästan normaltemp gick jag ut en sväng i trädgården ändå. Jag tänkte att om jag inte sätter igång att gräva eller bära massa jord och sånt tungt, utan bara pillar lite här och där så går det nog bra. Först sådde jag lite rosa sommarblommor med yngsta dottern i hennes egna lilla rabatt (hon älskar blommor och fick blommor och egen rabatt i födelsedagdpresent förra året) 


Och sen var jag tvungen att kolla till växthuset så klart. Eftersom jag vet att druvgurkorna klarat sig dåligt tog jag med lite frön och petade ner vid de döda/halvdöda plantorna


Nu hoppas jag att det kommer upp nya pigga gurkplantor på stället snart. Sen behövde tomatplanterna bindas upp och bli av med sina sidoskott 

Och efter det gick jag mest runt och njöt av allt som växer och gror där inne. 
Bland annat kommer det äntligen blad på min fikonbuske

Och lakritsroten växer och frodas

På persikoträdet kan man ana början till persikor under en del av de vissnande blommorna

Så nu håller jag tummarna för att de sitter kvar på trädet och utvecklas till fina frukter. 
Vinrankorna har fått massor av blad och ser ut att trivas och må bra trots att jag flyttat dem och klippte några av dem i slutet av mars. 

Har lärt mig att de ska beskäras på hösten eller tidig vinter för att de inte ska blöda sig till döds under våren då saven stiger, så jag hade nog tur att vi haft en sån kall vår som vi haft. 
Sen tog orken slut och nu blir det viloläge i soffan resten av dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar