lördag 27 maj 2017

Njutfullt

Underbara dagar! 
Sol, värme och massor av tid ute i trädgården. Yngsta dottern har dragit på sig en urinvägsinfektion, så det har blivit en hel del vab de senaste dagarna. 
Och eftersom hon trots allt mått rätt okey har vi kunnat vara ute mellan springstunderna till toaletten. 
Jag har bland annat hunnit med att bära ut alla växter från vinterförvaringen, vid stora fönstret i vardagsrummet, till altanen och avlusa citrusväxterna, 
hänga upp min"passionsfruktsgirlang" i uterummet, 
plantera ut solrosorna (som jag sått om några gånger av olika anledningar. Passade även på att peta ner lite fler frön när jag ändå var igång.)

Och så har jag fixa vid nya dammen så smått. Det blev en hel del bära sten, gräva och planterat. Men bilder och mer om det kommer i ett senare inlägg, när den närmar sig klar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar