fredag 2 juni 2017

Blom

Det inte bara växer nu, det blommar massor också. Tänkte jag skulle bjuda på ett litet axplock här. 
Vår stora vita rhododendron har blommat färdigt och lämnat över till den lilarosa vid altantrappan
Det är så finurligt att nästan alla våra rhododendron blommar olika tider, så vi får njuta av dem extra länge. 

Blommorna på min azalea, som jag köpte för flera år sedan och först hade på matrumsbordet för att sen plantera ut på prov, har börjat slå ut i en av rabatterna

Och mossfloxen blommar för fullt. Men nävan, som växt till sig rejält sen förra året, har en bit kvar till blomning. 

I samma rabatt som min azalea finns även en hel del löjtnantshjärtan som nu slagit ut

Och runt husknuten luktar det sommar, barndom och skolavslutning från syrénerna

För att bryta av allt rosa och lila avslutar jag med en av alla våra spireor. Det är en bukettspirea som varit liten och tanig och nu står på tillväxt efter att jag klippt och rensat i den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar