torsdag 16 mars 2017

Ledsna rossticklingar och före-bilder

Mina rossticklingar ser inte alltför muntra ut numera
Det kan visserligen bero lite på att det var alldeles för blött och fuktigt i "växthusplastpåsen" som satt över krukan. När jag kom hem från jobbet idag såg det ut som om det varit ett tropiskt regnoväder där inne. Så nu har jag tagit bort plastpåsen och låter sticklingarna stå ute i det fria (i vardagsrummet). Jag tror i och för sig inte de vill vara med mer och fattar noll av min behandling och därför ger upp snart, men jag ger det en vecka till eller två så får vi se.

Igår var min lediga dag och jag gick som vanligt ut för att kolla läget i trädgården och reka inför odlingsstarten (för säkert 20:e gången). Eftersom solen sken och det var rätt fint ute (även om det blåste en hel del) så passade jag på att ta några före-bilder som kan visa hur det ser ut nu.


Det växthus som finns nu ska flyttas från platån till andra sidan huset och kommer få agera förvarings- och förodlingsväxthus framöver. Sen ska platån plöjas ner och "förenas" med trädgårdslandet så det blir ett nytt, större och något sluttande trädgårdsland. Det nya större växthuset ska få stå på översta platån (bredvid där hammock-ställningen står nu)

Till min glädje upptäckte jag att tjälen gått ur marken där uppe, så i helgen blir det till att gräva. 
Det är gammal skogsmark, precis vid ett berg som vi sprängt i, så det lär bli många stora tunga stenar att brottas med. 
Vi lär ju inte vara i behov av något gym den närmsta tiden om man säger så. Men oj vad kul det ska bli och jag är så glad att vi äntligen kan komma igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar