söndag 19 mars 2017

Vad man gör en lördag i mars







Japp, växthuset är på plats!!! Vi höll på från tidig förmiddag till halv sex på kvällen. Hagelskuren som kom vid fyra var inte med i beräkningen och inte ett dugg välkommen om man säger så. 
Nu är det bara dörren och lite småsaker som ska stadga upp det kvar. 
Sen ska vi ge oss på trädgårdslandet, efter att jag grävt upp och räddat drygt 40 jordgubbsplantor och alla sparrisrötter vill säga. Jag vet att det brukar vara näst intill omöjligt att flytta sparris, men jag ska göra ett försök iaf. De trivs inte nämnvärt i den lerjord de står i nu och bor dessutom mitt i trädgårdslandet där vi ska gräva runt, så en flytt är ett måste. Funkar det inte får jag helt enkelt köpa nya. Jordgubbarna behöver också flytta på sig, ny plats och ny jord är välbehövligt för dem.

En sak är säker, man behöver inget gym när man har stor trädgård och har bestämt sig för lite större odlingsskala, träningsvärken har satt sig i precis hela kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar