tisdag 8 augusti 2017

Det är så svårt att låta bli trädgården och gå in om kvällarna. 
Ikväll när jag äntligen satt mig i uterummet med ett glas rosé tillsammans med min man kom jag på att jag glömt stänga av vattenspridaren i trädgårdslandet. På vägen dit hann jag med att inspektera mina chiliplantor, 
där cayennepepparn börjar bli röd och
mina padron växer och frodas. 
Den första skörden av jalapenon ligger just nu i kylen och väntar på inläggning och det finns nya blommor och skott på plantorna som ger mig hopp om fler frukter. Sen har jag även en chili "Black and red", som jag köpte för några veckor sedan, som har massor av mediumstarka frukter som jag också ska plocka och lägga in, eventuellt tillsammans med jalapenon. 

Jag upptäckte även att mina physalissticklingar börjat blomma. Jihu!! 
Det är sticklingar från plantor som jag frösått och gett min pappa i födelsedagspresent för sådär 15 år sedan. De lever än idag och ger mina föräldrar litervis av physalis varje år. Förhoppningsvis ska jag kunna skörda lite nu, jag med. 
Självklart tog jag mig ännu en tur till växthuset också och tittade på mina växthusgurkor med roliga former


och melonblommorna som aldrig kommer hinna bli några meloner


och alla tomater som håller på att mogna




Mina jordmandlar växer och frodas också

och vindruvorna börjar få färg

Imorgon är det dags att plocka av lite fler djungelgurkor

och ringblommor ur ringblomsdjungeln bakom växthuset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar