fredag 30 juni 2017

Ananasplantorna

Undrar ni hur det går med min ananasodling? Jo tack, bara bra! Den har utökats till 6 stycken plantor. Två är nyss satta i vatten, en har precis börjat få rötter och tre hade fått riktigt långa rötter och behövde komma ner i jord

Så det fixade jag i förrgår. 
Ut med plantorna och fram med krukor och jord. 


Sen klippte jag bort de vissna bladen längst ner, så det blev lättare att få ner den nedre delen av plantan i jorden. 

Och så ner i hålet jag gjort i jorden i krukorna, täcka med mer jord och på med vatten


Och vips hade jag tre krukade ananasplantor. 

Som nu står vid ett fönster i uterummet och växer till sig. 

Snart har jag en hel ananasplantage, eftersom jag inte längre kan slänga blasten på färsk ananas utan måste försöka rota dem. Hmmm. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar