onsdag 21 juni 2017

Det växer

något fasligt just nu. 
I växthuset blommar gurkplantorna och man börjar hitta små, små djungelgurkor och vanliga gurkor där bakom blommorna. 


Och på tomatplantorna växer det både massor av blommor och stora tomater som väntar på att bli röda. 

Det börjar också bli dags att beskära vinrankorna så druvorna blir stora och fina. 
Jag ska passa på att ta sticklingar då tänkte jag, så jag har till en pergola som nog blir nästa års projekt. 

I trädgårdslandet upptäckte jag att det är majs på gång på en av majsplantorna, så nu hoppas jag de andra också sätter fart. 
Och potatisen är i stort sett nykupad och växer på bra den med, 
även där den inte ska växa, som typ i jordgubbslandet
där det en gång i tiden, för ett bra tag sedan, var ett potatisland. Jag kunde inte med att rycka bort dem, så de har fått stå kvar. Blir spännande att se vad det blir för potatis där. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar